Charlotte's Exchange Year

EEN HELEBOEL LEUKE DINGEN [2 MAANDEN VERSLAG, SORRY JA IK LEEF NOG]

Hee vrienden!

Oké. De afgelopen twee maanden heb ik dus geen enkel verhaal gepost. Oeps. Wat vliegt de tijd voorbij! Het klinkt zo cliché: Time flies when you're having fun. Maar het blijkt wederom weer waar te zijn. Ik doe vandaag niet erg veel productieve dingen, dus ga ik maar eens een verhaaltje schrijven over de afgelopen sixty-something dagen.

[HET IS ECHT EEN LANG VERHAAL, MAAR HET IS OOK HEEL LEUK. ALS JE GEEN TIJD HEBT OM ALLES IN ÉÉN KEER TE LEZEN, CHECK HET LATER DAN NOG EENS EN LEES DE ANDERE HELFT]

Mijn laatste post was 5 januari, dus dan beginnen we maar met wat ik deed op January 6th. Ik had m'n tweede dansoptreden, we deden een kickline dance op het lied 'Let It Snow' (want toen was een beetje sneeuw nog leuk, nu ben ik er wel even klaar mee). Voor degenen die niet weten wat een kickline is, dat is een dans waar je samen in een rij staat en tegelijkertijd je been omhoog schopt en dat soort moves maakt. Het was echt leuk om eens zo'n soort dansstijl te doen!

De dag erna had mijn gastmoeder haar operatie voor een hip-replacement. De zes weken daarna kon ze niet werken en langzamerhand kon ze weer lopen, buigen, wat dan ook. Ondertussen gaat het helemaal top met d'r en kan ze zelfs trampoline springen (dat is natuurlijk heeuuul belangrijk, hahaha). Het was wel even chill, want iedereen bracht ons eten, en niet kleinschalig ook.

Een paar dagen later, waarvan één dag nog een snowday was, joepie, was Madilyn's 18th Birthday Party. Niets te gek, maar het was wel gezellig. En het thema was 'Mascarade' dus we liepen allemaal gezellig rond met een masker op ons hoofdje.

Ohhhhhh even tussendoor, de lucht hier is zooooooooo droog! Vooral in de winter bedoel ik dan. M'n haar is constant statisch en ik krijg dagelijks schokken van m'n kluisje. En dan niet van die oeh-dat-prikkelde-eventjes-schokken, maar ALLEMACHTIG-DAT-DEED-EVEN-PIJN-EN-AAAH-IK-ZIE-EEN-VONK-SPRINGEN-schokken.

14 Januari gingen we met het dansteam als waitress werken in een restaurant, om geld op te halen. Ja, je kan gewoon even voor een avondje de serveerster uithangen, ervaring of niet, het restaurant vind het wel prima, haha. Ze boften wel met zo'n foreigner in het team die het wel al eerder heeft gedaan, en dus ook m'n teamgenoten een beetje kon helpen aansturen haha. Het was wel leuk om weer eens m'n oude vertrouwde baantje uit te voeren!

Die week erna begon het nieuwe school semester. Het eerste semester was wel een eitje, ik heb wel één hele keer moeten leren! Sjongejonge, wat was dat een uitdaging. Het tweede semester gaat tot nu toe even gemakkelijk. Mijn vakken:

1. Anatomy & Physiology
2. Art
3. Trigonometry
4. Academic Center (huiswerk/relax uur)
5. English 11
6. US History

Verder die week had ik nog een optreden op het lied 'Pompeii' gehad en m'n vakantie met m'n vriendinnen uit Dutchieland geboekt naar Griekenland, leuk vooruitzichtje voor de zomer!

En dan was het weer eens zover, in de eerste week van Februari: Spirit Week! De eerste dag van deze week was het Pajama Day. Maar die dag werd een snowday, dus alsnog in m'n pyjama rondgelopen, alleen dan thuis. Tweede dag was tourist day, hier hoefde ik dus eigenlijk niet voor om te kleden. Toch droeg ik maar m'n Travel Active shirt en met m'n TA Keycoard en een zonnebrilletje. Net als de dag dat ik aankwam in Amerika. Dag drie was Hollywood Character Day, mijn vriendinnen en ik waren verkleed als de Mean Girls. Het zag er, al zeg ik het zelf, best wel tof uit.

Donderdag was het Decade Day, dus verkleed je je als iemand van de 20s, 50s, 80s, wat dan ook. Dit was de leukste dag van de week, vanwege de assembly. Tijdens de assembly gingen we als dansteam optreden voor de hele school, naar basketbal wedstrijden komen meestal maar zo'n 50 leerlingen (gokje). Dus dit was wel even andere koek. Maar wat was het leukkkkk! We dansten op het lied Uptown Funk en deden een hiphop choreografie waarbij we hulp hadden gekregen van een hiphop danser die les geeft op een universiteit en dansstudio. Iedereen was wederom heel positief over de dans. Daarna gingen we weer games spelen waarin we tegen de andere grades strijden. Een van deze wedstrijden was een Dance Off. Nou hier moest ik natuurlijk ook wel even aan meedoen en moest ik samen met wat gradegenoten freestylen en random dansjes doen. Wat een fun, wat een fun. MAAR, toen was deze leuke dag om 3 uur nog niet voorbij met alle fun perikelen. Vervolgens ging ik samen met vrienden, voor het eerst in m'n leven SKIËN. Een van m'n vriendinnen had ook nog nooit geskied, dus hadden we eerst samen een uurtje les en daarna de bergen afgeroetsjt. We gingen na een aantal keer al met onze andere vrienden van de grote, stijlste berg af. Dit was me toch een partijtje eng toen ik daar bovenop stond, maar ik dacht, oké yolo, ik kan dit. Charrie kon dit dus even niet en rolde vervolgens 60 meter naar beneden, volgende keer beter. Gelukkig geen pijntjes, en vervolgens dus maar van de minder stijle, maar alsnog stijle (zeker voor een beginner) berg geskied. Nadat m'n teentjes en vingertjes er bekant afvriesden, naar het restaurant daar gegaan. Iedereen had me al verteld over hoe majestueus en verrukkelijk de frietjes daar waren, en ze hadden gelijk. Man, man, man, ik had nog nooit frietjes op zoals ze daar waren bereid. Ik kan het niet eens omschrijven. Jullie moeten zelf maar naar Michigan komen om ze te proeven!

Vrijdag. De laatste dag van de spirit week: Red and Black Day. Tijdens de assembly lekker trefbal gespeeld tegen andere grades en de leraren. Natuurlijk hadden wij, de seniors, wederom gewonnen. In de avond was de snowcoming basketball game en die hadden ze gewonnen, joehoe!

De dag erna was het dan zover, het was tijd voor de Snowcoming dance! In de middag lekker urenlang klaarmaken (wat trouwens echt leuk is, ja echt) en vervolgens naar iemand's huis gegaan om daar met alle vriendinnen + aanhangsels (dates) foto's te maken. Daarna gingen we uiteten bij restaurant "Vivo's" en daarna door naar de Dance. Nonchalant op sokken gedanst, hakken o.i.d. doen we niet aan hè. De DJ was best wel scheiße, maar dat maakt niet uit, plezier had ik toch wel. Na de dance met wat vrienden overnacht en toen was dit leuke weekje weer zo goed als over.

De week erop was best wellow key:school, basketball wedstrijd, optreden. In het weekend Alex weer eens bezoekt. Valentijsdag was ik lekker single pringle, maar wel een cadeautje van chocolade van hostmoederss gehad, liefff. Zondag bleef Zuzana slapen, twee filmpies gekeken. Althans, Zu keek ze, ik viel in slaap. Dat gebeurt echt te vaak als ik een film kijk. Tot nu toe is dat ook al drie keer gebeurd terwijl ik in de bioscoop zit. Oeps. Die maandag was het Presidents' Day, dus lekker geen school. Toch is dit niet echt een feest, ze doen niks speciaals deze dag. Als je dat dan vergelijkt met onze Koningsdag, kunnen ze nog veel van ons leren.

Hoppa, op naar de volgende week. Maandag dus vrij. Dinsdag een valentijns-thema dans opgetreden. Woensdag was het een of andere dag waarop mensen iets niet zullen doen tot en met Pasen. Challenge Accepted, zeggen we dan. Geen chocolade tot Pasen. En ik hou het nog vol! Donderdag en vrijdag waren beide Snowdays. Het was echt bizar koud. En met bizar bedoel ik -30 Graden Celsius. Die zaterdag als vrijwilliger geholpen bij een carnaval die gehouden werd in de school, om geld op te halen voor de schoolband, die in April naar New York gaan (toe maar).

Maandag was wederom een snowday, voor de vijfde dag op rij geen school. Zo doen we dat in Michigan. Later die week kwamen Julie's ouders bij ons pitten voor een nachtje, ze waren op hun doorreis naar Florida om daar voor twee maandjes te blijven. Deze twee maanden blijven hun katten bij ons, dus het is hier wel een beestenboel. Zes katten, twee honden en die nacht zeven personen. Ja.

Vrijdag de zevenentwintigste was me ook een zeer leuk dagje! We hadden ons laatste optreden bij de elementary school, waar we twee keer 7 dansjes opvoerden. Wat was dat een leuke afsluiter voor het seizoen! In de avond gingen mijn vriendinnen en ik naar Applebee's voor Alison's verjaardag. Het leuke is dat de serveersters allemaal naar je tafel komen en klappen, zingen en je een gratis toetje geven, wanneer je jarig bent. Het is altijd genieten om iemand ongemakkelijk te zien glimlachen tijdens dit festiviteitje. In het weekend ging ik samen met m'n gezin uiteten voor breakfast, wat was dat yummie! Ook nog een beetje geshopt en begonnen met het maken van een dans met een paar vriendinnen voor de CSAA Talent Review.

Maandag avond (we zijn nu in de week van 2 maart) bij Zuzana geslapen om ons stuk van de choreo te maken. Dinsdag waren alle seniors vrij vanwege de ACT's die genomen werden door de juniors. Waarschijnlijk hebben sommigen van jullie hier al wel eens van gehoord, maar degene die dit niet weten: dit is een test die vergelijkbaar is met CITO, maar dan op junior niveau, waarvoor ze dan een score krijgen en universiteiten daarmee checken hoe je niveau ligt. Grappig, ironisch, maar toch wel een beetje bizar feitje: Toen we in English een ACT test (de Engelse sectie ervan) gingen oefenen van een voorgaand jaar en we de scores gingen bespreken, bleek ik de hoogste score te hebben met aardig groot verschil met de anderen van mijn klas. De uitwisselingsstudent. Hoe dan? Soms moet ik echt wel even op m'n hoofd krabben en proberen te begrijpen hoe het kan dat het schoolsysteem hier zo is, dat iemand die Engels niet als moedertaal heeft, de meeste punten behaald. Geestig.

Woensdag was de CSAA Talent Review audities en we zijn doorrrr. Dat betekent dat we nog één grotere auditie hebben in een andere stad, zo'n uur van ons vandaan. Hier doen acts van zo'n 8 verschillende scholen nogmaals auditie. Vervolgens worden de acts gekozen die twee dagen touren en dus van school naar school hoppen en daar hun optreden uitvoeren. Dit is allemaal pas in April dus dat hoor je vanzelf wel weer. Vrijdag vertrokken Natalie en Alex met vader en halfsiblings naar Florida voor een week, die bofkonten gaan lekker twee keer op Spring Break haha!

Die zaterdag ging ik met m'n gastgezin en Zuzana naar Grand Rapids om te shoppen, eten en een vlinder expositie te bezoeken. Wat was het lekker warmmmm in die expositie haha! Ik heb trouwens een vlogje van deze dag gemaakt, want ik vond dat ik te weinig filmde van m'n leven hier. Dus verwacht binnenkort meer vlogjes. Voor degenen die het willen bekijken:https://www.youtube.com/watch?v=GxrtW0HlkAg

En toen was het alweer zondag. Even een art expositie bezocht met kunstwerken van scholen in het district (wat zijn we toch artsy dit weekend) waar Zuzana en Elise een kunstwerkje hadden.

Jahoor, we zijn eindelijk aangekomen in deze week. Maandag begon het nieuwe sportseizoen en waren de Track & Field try-outs waar ik dus aan mee deed. Track & Field is een beetje atletiek dingen: rennen, springen, gooien. Ik was eerst niet uiterst enthousiast om eraan te beginnen maar wilde het toch wel uitproberen. Maar het is leuk! Ik heb een leuk team, aardige coach en kijk al uit naar de rest van het seizoen. Woensdag was de practice vooral very mutsj fun. We gingen naar buiten (het werd namelijk al weer wat warmer: wel 7 graden!) Toen gingen we lekker kind zijn en spellen zoals tikkertje spelen. Je moest dan onder elkaar door sliden om elkaar te 'bevrijden' (je weet wel hoe het werkt). Maar aangezien er nog zo'n 12 cm sneeuw lag was dat een hele verfrissing, zeg maar. Achteraf dus helemaal doorweekt, maar het was fijn om weer even wat vitamine D en endorfine binnen te krijgen. En in de avond was de halve finale District Championship basketbal wedstrijd, die ons team had gewonnen!

Vrijdag was het dus zover: de District Championship finale tegen Big Rapids High School, onze grootste rivaal. De laatste keer dat Reed City de finale had gewonnen was 21 jaar geleden. Vele jaren hadden ze wel een plek in de finale, maar Big Rapids won iedere keer van ze. Dit seizoen hadden ze al twee wedstrijden gehad tegen BR, eerste keer op het nippertje gewonnen en de tweede keer had BR flink overwonnen. De spanning tijdens de game was dus wel om te snijden. En alle energie in het publiek is zo geweldig tijdens games, en vooral als we tegen BR moeten. Guess what?! REED CITY WINT! De feelings die je hebt tijdens en na de wedstrijd waren onbeschrijfelijk. Niet per sé voor het team zelf, maar als supporter ook. De school spirit hier is gewoon zo geweldig. Dan denk je echt: had Nederland dit maar.

Dit was het dan. Ja, je hebt het eind bereikt! Excuses voor de lengte, maar ik moest het allemaal toch echt even delen. Volgende keer zal ik niet twee maanden wachten met het maken van mijn verslag. De temperatuur stijgt eindelijk weer een beetje en de sneeuw verdwijnt langzamerhand op plekken al.

(Reacties zijn altijd leuk ;-))

Liefs,

Charlotte

Reacties

Reacties

Daisy

Echt heel leuk weer allemaal!
Ben blij dat je het nog steeds zo enorm veel naar je zin hebt :)

Sofie

Ontzettend leuk Char! Het lijkt wel alsof je geen "normale"
week hebt daar ;)

Sophie Kloeg

Wat een enorm verhaal Charlotte. Je klinkt erg enthousiast. Knap hoor, om in zo'n korte tijd zoveel sociale contacten op te doen en het zo naar je zin te hebben. Veel plezier nog de komende maanden en dat de sneeuw maar gauw plaats mag maken voor het voorjaar. Dikke kus.

Annette

Leuk Charlotte,

Je beleeft daar in ieder geval van alles.
Geniet nog lekker voor je het weet is het voorbij.

Groetjes van allemaal.

Benthe

Heel leuk Char! Ik moet ook zo lachen om hoe jij sommige stukjes schrijft dan denk ik ' dit kan ook echt alleen Char zijn' Geniet er nog van, maar dat doe je wel!

Kusje xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active