Charlotte's Exchange Year

Thanksgiving, Black Friday, Dansteam, Presentaties en meer!

Hoi allemaal! Ik wilde eigenlijk al na Thanksgiving break een verhaal schrijven, maar dat heb ik toen een beetje uitgesteld en inmiddels zijn we twee weken verder. Maarr in die twee weken heb ik ook een paar dingen gedaan die het schrijven waard zijn, dus maak ik het gewoon iets langer!

Woensdag 26 november was het de dag voor Thanksgiving en hadden we een halve schooldag, wat betekende dat we klaar waren om 12 uur. Eindelijk hadden we eens een break (hier hebben ze geen herfstvakantie) van woensdagmiddag tot maandag. Woensdag avond ging ik samen met mijn gastzussen Natalie en Alex naar hun oma van hun vaders kant. Ik had nog niemand ontmoet van die kant van de familie, behalve hun vader en zijn vrouw. Toen we daar aan kwamen gingen we Thanksgiving dingen voorbereiden voor de volgende dag, onder andere een groente schotel in de vorm van een kalkoen. Later die avond kwamen nog twee andere gezinnen van de familie en uiteindelijk overnachtten we daar met zijn vijftienen.

De volgende dag kwam nog meer familie en het was erg gezellig. Op een gegeven moment was het zover: we gingen beginnen aan het 'feast' zoals zij het noemen. Oftewel; een tafel vol met eten, en natuurlijk kan de kalkoen niet missen. Ik heb echt heel lekker en heel veel gegeten! En vervolgens in een voedselcoma op de bank gelegen, haha. Later op de avond gingen we weer terug naar huis, voorbereiden voor de volgende nacht/dag: Black Friday.

Om 3:30 ging mijn wekker, het was Black Friday en dat betekend shoppen met heel veel kortingen! Overdag is het een chaos dus wij gingen héél erg vroeg op de ochtend, zo zou het het minst druk zijn. Hoewel het in sommige winkels alsnog enorm druk was en je heel lang moest wachten bij de kassa. Maar wat was het leuk om mee te maken!

Na een korte break was het weer tijd voor school. Op dinsdag avond was de eerste basketball wedstrijd van het seizoen. Ik begrijp nog steeds de regels niet helemaal, maar het is wel leuk om te supporten! En een stuk warmer dan aan de zijlijn bij het Football veld. Die vrijdag was ons eerste optreden met het dansteam, we dansen in de halftime pauze van de varsity basketball wedstrijden. De zenuwen waren niet heel erg en het ging allemaal goed! We dansten op het liedje 'Twerking in the Rain', een parodie van 'Singing in the Rain'. En nee, twerken deden we niet, we houden het wel netjes!

Ik bleef die vrijdag bij Zuzana slapen en op zaterdag gingen we met een andere exchange student van een andere high school afspreken, Paul uit Duitsland. Op zijn school zitten nog vier andere exchange students maar die konden niet komen. Maar dat komt misschien nog wel een ander keertje!

Afgelopen woensdagochtend gingen Zuzana en ik naar de basisschool om aan de 3rd Grade klassen (volgensmij is dat gelijk aan groep 5) presentaties te geven over sinterklaas en kersttradities in onze landen. Donderdag was Project Outreach. Van de vier grades werden er per grade vijf scholieren gekozen om mee te doen aan Project Outreach, en ik was hier één van! Project Outreach is een evenement waar vijf high schools aan mee doen, we gingen naar een centrum in Big Rapids en daar werd je in groepen verdeeld met scholieren van andere scholen. Het thema van het evenement was leiderschap en hoe je jezelf en anderen kan motiveren en hoe belangrijk positiviteit is. Het werd afgewisseld met spellen en speeches, dus het was leerzaam en leuk om nieuwe mensen te ontmoeten.

In conclusie, ik heb het nogsteeds erg naar mijn zin! Ik begin de kroketten wel een beetje te missen, maar echt heimwee heb ik gelukkig niet. Het is hier trouwens al een maand bijna constant onder het vriespunt, afwisselend sneeuwbuien en het koudste tot nu toe was -15 graden (overdag).

Liefs,

Charlotte.

Reacties

Reacties

Grace

Zo leuk om te lezen!!!
Ik mis je charrie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active