Charlotte's Exchange Year

Christmas, NYE, Snowday!

Hoiiii,

Ik heb vandaag mijn eerste snowday, wat betekent dat ik lekker niet naar school hoef! Wordt de vakantie nog een beetje verlengd :-). Wat was dat een fijn gevoel, wanneer je nadat je wekker is gegaan een berichtje leest dat je niet naar school hoeft en vervolgens je weer lekker om kan draaien. Het is hier daarentegen ook wel errug koud, -18 graden Celsius. Hoe dan ook, na een aantal dagen uitstellen toch maar even een verhaaltje over kerst en nieuwjaar ga schrijven.

Op kerstavond ging ik met mijn gastgezin voor iets minder dan een uurtje naar een kerkdienst. Hier gingen ze het verhaal van Jezus' geboorte vertellen en wat liedjes zingen. De kerkliedjes zijn hier trouwens niet zo standaard en ouderwets, er is een dude die met zijn acoustische gitaar aan het jammen is op uptempo liedjes over The Lord et cetera.

De volgende dag was het eerste kerstdag! Hoewel het hier gewoon Christmas is, aangezien ze niet doen aan een tweede kerstdag. Ookal is dat wel zo logisch - Amerikanen - Voedsel - Zoveel mogelijk feestdagen. Maar dus, in de ochtend uitgebreid gegeten en vervolgens cadeautjes uitpakken! Oh my gawd, er waren zo veel cadeaus en wat waren we verwend door m'n gastouders. Later op de dag gingen we naar Jerry's (gastvader) zijn ouders om daar kerst diner te hebben (om 4 uur 's middags, joe). Toen we weer thuis waren, gingen we allemaal onze onesies (huispakken) aantrekken en hebben we gesjellug spellen gedaan en quality time gehad.

Op (voor mij) tweede kerstdag gingen we naar de ouders van Julie (gastmoeder) voor het weekend, samen met Julie's broer en zijn familie. Na een rit van twee uur waren we daar, eeeeen toen gingen we nog meer cadeaus uitpakken en hebben we een gezellig dagje gehad. De dag dáárna gingen we naar de film Into The Woods. Man, man, man, een film vol gezang. Het ging maar door. Ik was niet zo op de hoogte dat het een musicalfilm was, maar dat bleek al snel haha.

Op oudjaarsdag was het volledig stil. Geen enkele vuurwerkknal. Oud en nieuw stelt niet zoveel voor hier. Gelukkig had ik mij wel vermaakt en fun met familie en vrienden. Maar het is hier heel normaal als mensen al om tien uur gewoon naar bed gaan en er niet meer uitkomen tot de volgende ochtend. Dus dat was wel even weer zo'n shock waarvan je denkt: woah, America, why so lame?

Dat was het weer voor vandaag. Ik hoop dat jullie een fijne eerste school/werkdag hebben gehad. Ik ga nog even een dagje lekker niksen, heerlijk.

Liefs,

Charlotte

Reacties

Reacties

Talitha

Wow, ik had echt niet verwacht dat ze Oudejaarsavond niet zo vieren! :o
Wel interessant om te lezen, ik vind ook dat je een hele leuke schrijfstijl hebt. Nog veel plezier in Amerika!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active